Marketing aplikacji mobilnych

Pozyskaj nowych użytkowników, zwiększ konwersję i wypromuj swoją aplikację korzystając z naszej oferty na marketing aplikacji mobilnych!

Pozycjonowanie aplikacji

Pozycjonowanie aplikacji w App Store i Google Play

Pozycjonowanie aplikacji w marketach czyli App Store Optimization (ASO) to działania, które mają na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji aplikacji w App Store i Google Play.


Oferujemy


  • • podniesienie pozycji aplikacji w rankingu sklepu,
  • • podniesienie pozycji aplikacji w wynikach wyszukiwania,
  • • zwiększenie skuteczności wyszukiwania aplikacji
  • • uzyskanie pozytywnych ocen i komentarzy użytkowników,
  • • uzyskanie wysokiego odsetka pobrań aplikacji.
Kampania aplikacji na Facebooku

Kampania aplikacji na Facebooku

Celem kampanii na Facebooku jest uzyskanie jak największej liczby pobrań aplikacji mobilnej poprzez dotarcie do grupy docelowej, korzystającej z najpopularniejszego na świecie serwisu społecznościowego.


Oferujemy


  • • założenie, konfigurację oraz prowadzenie konta na Facebooku,
  • • założenie, konfigurację oraz prowadzenie konta na Facebooku,
  • • założenie, konfigurację oraz prowadzenie konta na Facebooku,
  • • założenie, konfigurację oraz prowadzenie konta na Facebooku,
  • • założenie, konfigurację oraz prowadzenie konta na Facebooku,
Kampania AdWords aplikacji mobilnych

Kampania AdWords aplikacji mobilnych

Kampania AdWords ma na celu uzyskanie jak największej liczby pobrań aplikacji mobilnej, poprzez kampanię linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google.


Oferujemy


  • • dobór odpowiednich słów kluczowych,
  • • analizę konkurencyjności,
  • • opracowanie treści reklamowych,
  • • zdefiniowanie parametrów kampanii (zasięg geograficzny, czas trwania, budżet, docelowe urządzenia, itp.),
  • • instalację w aplikacji biblioteki umożliwiającej pomiary skuteczności kampanii.
Marketing Automation

Marketing Automation

Celem marketing automation jest automatyzacja i personalizacja działań marketingowych w czasie rzeczywistym na podstawie zachowań użytkownika w aplikacji, dzięki czemu zwiększamy zaangażowanie i konwersję użytkowników.


Oferujemy


  • • integrację aplikacji z narzędziami marketing automation,
  • • segmentację użytkowników,
  • • zdefiniowanie reguł automatyzacji,
  • • wysyłkę wiadomości push i e-mail,
  • • analizę zachowań użytkowników w aplikacji.
Onboarding

Onboarding

Celem onboardingu jest nauczenie użytkownika korzystania z najważniejszych funkcji aplikacji. Dobrze przygotowany onboarding wpływa na zaangażowanie użytkownika, zwiększenie retencji oraz ocenę aplikacji.


Oferujemy


  • • analizę funkcjonalności aplikacji,
  • • opracowanie koncepcji onboardingu,
  • • przygotowanie materiałów graficznych i treści marketingowych,
  • • przygotowanie interaktywnych tutoriali w aplikacji mobilnej.
Polecenia

Polecenia

Polecanie aplikacji między znajomymi to działanie mające na celu zwiększenie liczby wartościowych instalacji aplikacji mobilnej, wykorzystując potencjał marketingu szeptanego.


Oferujemy


  • • integrację aplikacji z narzędziami umożliwiającymi polecanie,
  • • możliwość polecania aplikacji znajomym za pomocą specjalnych linków, wysyłanych różnymi kanałami (sms, e-mail, FB, Twitter, Skype itp),
  • • spersonalizowane powitanie zapraszanego użytkownika w aplikacji,
  • • budowanie lojalności użytkowników (nagradzanie za każde zaproszenie znajomego).
Content marketing

Content marketing

Celem content marketingu jest dostarczenie użytkownikowi wartościowych treści, zgodnych z ideą marki. Treści te angażują użytkownika, tym samym budując jego lojalność wobec aplikacji.


Oferujemy


  • • przygotowanie treści wewnątrz aplikacji i do sklepu z aplikacjami,
  • • przygotowanie treści na landing page,
  • • prowadzenie profilu na Facebooku.
Landing page

Landing page

Celem landing page jest prezentacja funkcji aplikacji i problemu jaki rozwiązuje, a także przekierowanie użytkownika do sklepu, z którego może pobrać aplikację. Landing page wzmacnia również pozycjonowanie aplikacji w wyszukiwarkach.


Oferujemy


  • • utworzenie landing page,
  • • przygotowanie treści na stronę www,
  • • przygotowanie grafiki na stronę www.
Explainer video

Explainer video

Explainer video to krótki, treściwy film objaśniający jak korzystać z aplikacji i jaki problem ona rozwiązuje. Explainer video zwiększa ilość pobrań aplikacji i buduje zaangażowanie użytkowników.


Oferujemy


  • • opracowanie scenariusza,
  • • współpracę z lektorem,
  • • tłumaczenie filmiku,
  • • przygotowanie explainer video.
Analityka i narzędzia

Analityka i narzędzia

Odpowiednio dobrane narzędzia pozwalają na nieustanne zbieranie i analizowanie danych oraz planowanie działań optymalizacyjnych. Analityka jest punktem wyjścia wszystkich działań marketingowych – wdrażamy, mierzymy i optymalizujemy, tak by podjęte działania były skuteczne.


Oferujemy


  • • prowadzenie testów A/B,
  • • analitykę pozycjonowania aplikacji,
  • • analitykę kampanii Facebook i AdWords,
  • • analitykę Marketing Automation,
  • • dodanie w aplikacji eventów oraz lejków konwersji, dających szczegółową wiedzę na temat korzystania z aplikacji przez użytkowników.
Analiza konkurencji

Analiza konkurencji

Celem content marketingu jest dostarczenie użytkownikowi wartościowych treści, zgodnych z ideą marki. Treści te angażują użytkownika, tym samym budując jego lojalność wobec aplikacji.


Oferujemy


  • • przygotowanie treści wewnątrz aplikacji i do sklepu z aplikacjami,
  • • przygotowanie treści na landing page,
  • • prowadzenie profilu na Facebooku.
Monetyzacja aplikacji

Monetyzacja aplikacji

Celem content marketingu jest dostarczenie użytkownikowi wartościowych treści, zgodnych z ideą marki. Treści te angażują użytkownika, tym samym budując jego lojalność wobec aplikacji.


Oferujemy


  • • przygotowanie treści wewnątrz aplikacji i do sklepu z aplikacjami,
  • • przygotowanie treści wewnątrz aplikacji i do sklepu z aplikacjami,
  • • przygotowanie treści wewnątrz aplikacji i do sklepu z aplikacjami,

Dlaczego marketing aplikacji mobilnej to podstawa sukcesu?

Ponieważ rozwiązuje i przekuwa w przewagę konkurencyjną najczęściej spotykane po publikacji aplikacji w sklepie problemy:

Mała liczba pobrań

Aplikacja jest już w App Store i/lub Google Play jednak nie cieszy się popularnością i dużą liczbą pobrań.

Rozwiązania:
  • • Pozycjonowanie (ASO) - wpłynie na pozycję aplikacji w sklepach i wynikach wyszukiwania,
  • • Kampania na Facebooku – zapewnia dotarcie do grupy docelowej i promocję aplikacji,
  • • Landing page – w sposób atrakcyjny prezentuje aplikację i przekierowuje do App Store i Google Play, skąd użytkownik może pobrać aplikację mobilną,
  • • Explainer video – ciekawy filmik promocyjny zainteresuje i wyjaśni potencjalnemu użytkownikowi działanie aplikacji, co znacznie wpłynie na zwiększenie ilości pobrań,
  • • Polecenia – użytkownicy chętniej instalują aplikacje, których używają i polecają ich znajomi - zatem jest to skuteczny sposób na znaczne zwiększenie liczby pobrań aplikacji,
  • • Analityka – analiza ścieżek i statystyk dotychczasowych użytkowników pomoże zoptymalizować działania i wykorzystać potencjał aplikacji mobilnej.
Downloads

Niska retencja

Retention

Aplikacja jest często pobierana, jednak użytkownicy używają jej sporadycznie lub przestają używać po pierwszym uruchomieniu.

Rozwiązania:
  • • Marketing Automation - umożliwia wysłanie do użytkownika wiadomości push lub e-mail, według zdefiniowanych reguł marketingowych,
  • • Polecenia - instalacja aplikacji w wyniku polecenia przez znajomego, daje gwarancję, iż nowy użytkownik jest zainteresowany tematyką i zwiększa prawdopodobieństwo zaangażowania,
  • • Explainer video i onboarding - zwiększają świadomość użytkownika odnośnie aplikacji, dzięki czemu zarówno przed pobraniem jak również przy pierwszym uruchomieniu, użytkownik dowiaduje się w jaki sposób w pełni może wykorzystać aplikację,
  • • Optymalizacja grupy docelowej - dobrze przygotowane kampanie AdWords, ASO oraz Facebook pozyskają zaangażowanego użytkownika dzięki odpowiednim słowom kluczowym oraz treściom prezentującym aplikację,
  • • Content marketing - treści, które angażują użytkownika znacznie zwiększają poziom utożsamienia się oraz chęci korzystania z aplikacji,
  • • Landing Page - utworzenie strony, która w ciekawy sposób prezentuje aplikację jest pierwszym krokiem do budowania zaangażowania użytkownika,
  • • Analityka - pozwala na lepsze zrozumienie dlaczego użytkownicy nie korzystają z aplikacji lub ją odinstalowują oraz odpowiednie optymalizowanie aplikacji.

Mała konwersja

Użytkownicy korzystają z aplikacji, jednak nie wykonują akcji, na których nam zależy np. rejestracja lub zakup wersji premium aplikacji.

Rozwiązania:
  • • Marketing Automation - dzięki rozwiązaniom marketing automation wpłyniemy na zwiększenie konwersji poprzez utworzenie odpowiednich reguł marketingowych. Opracujemy lejki pozwalające na poprowadzenie użytkownika, tak by wykonał interesującą nas akcję.
  • • Content marketing - czasem wystarczy zmienić treść polecenia lub sposób komunikacji z użytkownikiem, by sam zechciał zarejestrować się w aplikacji lub wykupić wersję premium,
  • • Analityka - pozwala na analizowanie zachowań użytkownika wewnątrz aplikacji, dzięki czemu wiemy jakie rozwiązania lub reguły należy zastosować, by zoptymalizować poziom konwersji. Analityka daje nam możliwość sprawdzania wyników podjętych działań oraz planować kolejne akcje marketingowe wewnątrz aplikacji. Dodatkowo, narzędzia w postaci testów A/B zwiększają naszą świadomość w zakresie preferencji użytkownika i pozwalają wybrać optymalne rozwiązanie.
Conversion

Niska ocena i niepochlebne komentarze

Rating

Użytkownicy pobierają aplikację, jednak wystawiają negatywne oceny i piszą niepochlebne komentarze.

Rozwiązania:
  • • Onboarding - dzięki instrukcji korzystania z aplikacji, użytkownicy dowiadują się o najważniejszych funkcjach aplikacji. Tutorial zwiększa świadomość użytkowników i eliminuje sytuacje, w których negatywna ocena lub komentarz wynikają z niedoinformowania użytkownika,
  • • Analiza i udzielanie odpowiedzi na komentarze - każda informacja zwrotna od użytkowników aplikacji jest istotną wskazówką, z której należy umiejętnie korzystać. Analiza ocen oraz komentarzy pozwala na dostosowanie aplikacji do oczekiwań użytkowników. Natomiast udzielanie odpowiedzi na bieżące komentarze zaangażuje użytkowników do współpracy i zwiększy chęć do korzystania z aplikacji pomimo pewnych nieprawidłowości,
  • • Reakcja na zgłaszane błędy w aplikacji - dzięki zgłoszeniom użytkowników, wiemy w jakich okolicznościach aplikacja nie działa poprawnie - sprawna i szybka reakcja na zgłaszane błędy, pozwoli użytkownikom docenić aplikację i zaangażowanie zespołu oraz cieszyć się z wprowadzonych ulepszeń.

Brak wiedzy o zachowaniu użytkownika w aplikacji

Aplikacja jest pobierana, jednak nie mamy wiedzy o najczęściej wykorzystywanych funkcjach. Nie wiemy również, czy i w jaki sposób użytkownicy docierają do głównych funkcjonalności aplikacji.

Rozwiązania:
  • • Analityka - dzięki analityce zyskujemy informacje o sposobie poruszania się użytkownika wewnątrz aplikacji. Dowiadujemy się, czy i w jaki sposób użytkownik dociera do najważniejszych funkcji aplikacji oraz jakie funkcjonalności są najczęściej wykorzystywane. Dodatkowo, zyskujemy możliwość pomiaru konwersji każdego CTA (Call To Action) w aplikacji. Wiedza o ścieżkach użytkownika, najczęściej używanych funkcjach oraz konwersji CTA pozwala na optymalizację aplikacji i zwiększenie jej atrakcyjności.
  • • Lejki konwersji - są zazwyczaj tworzone dla procesów skladających się z kilku kroków lub podzielonych na kilka ekranów (np. składanie zamówienia w sklepie, kilkuetapowa rejestracja lub dluższy formularz). Odpowiednio utworzony lejek konwersji pozwoli zlokalizować wąskie gardła procesów, czyli miejsca sprawiające najwięcej problemów użytkownikom. Za pomocą lejków mierzymy ilu użytkowników na jakim etapie przerwało proces i posiadając taką wiedzę optymalizujemy aplikację usuwając wąskie gardła.
Behavior

Niezrozumienie najważniejszej funkcjonalności aplikacji

Failure

Aplikacja jest pobierana, jednak małe zaangażowanie użytkowników, analiza ścieżek wewnątrz aplikacji oraz komentarze świadczą o tym, że użytkownicy nie potrafią w pełni korzystać z aplikacji - lub nie rozumieją jej przeznaczenia.

Rozwiązania:
  • • ASO - dobry opis aplikacji w App Store i Google Play w sposób krótki i treściwy objaśnia zastosowanie i główne funkcjonalności aplikacji,
  • • Content marketing - angażujące treści jednocześnie przekazują informację o przeznaczeniu aplikacji, tak że użytkownik przyswaja wiedzę z zainteresowaniem i chęcią jej zastosowania w praktyce,
  • • Explainer video - ciekawy filmik promocyjny może zastąpić setki słów, natomiast forma przekazania wiedzy w postaci video zwiększy dotarcie z informacją do potencjalnych użytkowników,
  • • Onboarding - dobrze przygotowany tutorial oprowadzający po aplikacji, pozwoli użytkownikowi na praktyczne zapoznanie się z interfejsem i funkcjami, dzięki czemu zwiększy jego zaangażowanie i zrozumienie aplikacji,
  • • Landing page - atrakcyjny i dobrze skonstruowany landing page przekaże potencalnemu użytkownikowi najważniejsze informacje dotyczące aplikacji mobilnej.

Narzędzia i kanały dotarcia

Wykorzystujemy narzędzia i technologie, które są powszechnie uważane za standard na rynku korporacyjnym i MŚP.

Google Analytics
Fabric
Flurry
Searchman
App Annie
Branch
StreetHawk
Facebook Ads
Instagram
Messanger
AdMob
Google Ads