Aplikacje mobilne iOS, Android, WP na zamówienie

1. Zapytanie ofertowe

Jeśli chcesz zlecić nam stworzenie aplikacji mobilnej wyślij na podany niżej adres e-mail opis funkcjonalny aplikacji oraz dodatkowe informacje potrzebne do wyceny:

  • na jakie platformy mobilne powinna być stworzona aplikacja (iOS, Android, Windows Phone)?
  • czy aplikacja ma obsługiwać tylko smartfony czy również tablety (dla tabletów zazwyczaj tworzony jest osobny projekt interfejsu użytkownika)?
  • czy jesteś bezpośrednim zamawiającym i tworzysz aplikację dla siebie czy szukasz podwykonawcy do projektu?
  • czy masz przygotowane własne materiały graficzne do aplikacji (np. logo, ikonki, itp)?
  • jaki jest oczekiwany termin rozpoczęcia i zakończenia projektu?
  • czy posiadasz z góry określony budżet na aplikacje?
  • czy w marketach istnieją już aplikacje podobne do Twojej? Jeśli tak to podaj linki


Możemy podpisać na wstępie umowę o zachowaniu poufności i spotkać się osobiście w Krakowie lub Tarnowie.

kontakt@altconnect.pl

2. Wycena i umowa

Po zebraniu wszystkich potrzebnych informacji przygotujemy dla Ciebie ofertę z wyceną.

Jeśli przedstawiona wycena zostanie zaakceptowana to kolejnym krokiem będzie podpisanie umowy, która precyzuje najważniejsze kwestie dotyczące przebiegu projektu:

  • przedmiot umowy
  • zakres prac do wykonania przez ALTCONNECT
  • materiały jakie powinien dostarczyć zamawiający i prace do wykonania przez zamawiającego
  • harmonogram realizacji projektu
  • warunki odbioru prac, gwarancji i trybu poprawy błędów
  • wysokość wynagrodzenia i sposób płatności (ewentualny podział prac na etapy lub zaliczka)
  • zapisy regulujące kwestie dotyczące licencji, majątkowych praw autorskich i kodów źródłowych


3. Mockupy ekranów i projekt techniczny

Po podpisaniu umowy rozpoczynamy prace nad projektem od stworzenia mockupów wszystkich ekranów aplikacji. Mockupy są tworzone w specjalnym programie umożliwiającym szybkie zaprojektowanie całego interfejsu użytkownika z pominięciem szczegółów graficznych (mockupy nie są projektem graficznym). Celem tworzenia mockupów jest:

  • pokazanie jak docelowo w przybliżeniu będzie wyglądać cała aplikacja
  • wizualizacja nawigacji oraz użytych komponentów i kontrolek
  • wprowadzenie ewentualnych modyfikacji i korekt na wczesnym etapie projektu
  • zaprojektowanie interfejsu użytkownika zgodnie z dobrymi praktykami i wzorcami projektowymi dla danej platformy
     

Zaakceptowane przez zamawiającego mockupy ekranów trafiają do grafika oraz programistów.

Równolegle z mockupami lub bezpośrednio po ich stworzeniu powstaje projekt techniczny systemu (specyfikacja API, schemat bazy danych, itp).

4. Projekt graficzny

Kolejnym etapem jest stworzenie przez grafika docelowego projektu graficznego aplikacji na bazie przygotowanych wcześniej mockupów oraz wytycznych i materiałów otrzymanych od zamawiającego (logo, kolorystyka, itp). Efektem prac grafika są wizualizacje poszczególnych ekranów - dokładnie tak będzie wyglądać docelowa aplikacja.

Po zaakceptowaniu projektu graficznego przez zamawiającego jest on dostosowywany do różnych rozdzielczości ekranu a następnie cięty na drobne elementy (przyciski, ikonki, tła, belki, zakładki, itp) i przekazywany w takiej postaci programistom do dalszych prac.

5. Implementacja

Programiści mając mockupy ekranów, pocięty projekt graficzny oraz dokumentację techniczną mogą przystąpić do implementacji aplikacji. 

Tworzymy wyłącznie aplikacje natywne (pisane w języku programowania specyficznym dla danej platformy mobilnej) nie korzystając z technologii hybrydowych jak np PhoneGap. Dzięki temu nasze aplikacje są zawsze responsywne, zgodne z wzorcami projektowymi dla danej platformy i dostosowane do najnowszych wersji mobilnych systemów operacyjnych.

Za stworzenie aplikacji na każdą platformę mobilną odpowiedzialny jest inny programista specjalizujący się w swojej dziedzinie.


6. Testy i akceptacja

Gotowa aplikacja przechodzi najpierw szczegółowe testy wewnętrzne na wielu urządzeniach mobilnych różniących się parametrami technicznymi takimi jak rozdzielczość ekranu, dostępna pamięć czy wersja systemu operacyjnego.

Następnie wersja beta jest udostępniana zamawiającemu do testów i akceptacji. W zależności od projektu ewentualne znalezione błędy mogą być zgłaszane przez zamawiającego mailowo lub za pomocą systemu do obsługi zgłoszeń wykorzystywanego w projekcie. Wszystkie poprawki i uwagi są na bieżąco wprowadzane w aplikacji aż do momentu uzyskania wersji, która zostanie zaakceptowana przez zamawiającego bez zastrzeżeń. 

Aplikacja jest gotowa do publikacji.



7. Publikacja aplikacji w marketach

Zaakceptowaną aplikację publikujemy w marketach. Aplikację możemy opublikować z konta deweloperskiego ALTCONNECT lub możesz założyć własne konta deweloperskie i przydzielić nam stosowne uprawnienia - pomożemy Ci przejść przez proces rejestracji. Jeśli aplikacja jest płatna dla użytkownika końcowego lub zawiera płatny kontent musisz założyć własne konta.

W przypadku platformy Android aplikacja pojawia się w Google Play już po kilku godzinach od opublikowania. Aplikacje iOS i Windows Phone przechodzą proces akceptacji, który trwa zazwyczaj kilka dni.

Po opublikowaniu aplikacji w marketach otrzymasz od nas dostęp do panelu zawierającego różne statystyki związane z aplikacjami - liczba pobrań, liczba sesji, wersje aplikacji, modele urządzeń i wiele innych.

Monitorujemy również w sposób ciągły "crashe" aplikacji wykorzystując do tego celu specjalne biblioteki raportujące. Dzięki temu wiemy czy aplikacja działa stabilnie i jakie problemy występują u użytkowników.

 

Copyrights ALTCONNECT 2013. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce Zamknij
add chat to your website